טרור שקט: ערבים מתנגשים ביהודים במכוון בעיר העתיקה

אתר קול חי 1 Comment on טרור שקט: ערבים מתנגשים ביהודים במכוון בעיר העתיקה

במצלמות המשטרה המוצבות בעיר העתיקה בירושלים תועדו בשנה האחרונה מספר מקרים בהם ערבים תקפו יהודים באמצעות התנגשות חזיתית מכוונת בהם בעת שצעדו בסמטאות העיר העתיקה בירושלים. עו"ד חיים בלייכר: "הטרוריסטים משתמשים במגוון דרכים כדי לממש את מטרותיהם"

העיר העתיקה ירושלים צילום: Nati Shohat/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תופעה חדשה ומטרידה מתפתחת בחודשים האחרונים בעיר העתיקה בירושלים במסגרתה ערבים תוקפים יהודים, ברובם חרדים באמצעות התנגשות מכוונת בהם תוך שהם צועדים בסמטאות העיר העתיקה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו פנה במכתב לפרקליטות המדינה בדרישה לפתוח מחדש מספר תיקי חקירה בנוגע לתלונות של יהודים חרדים שהותקפו ע"י ערבים בצורה זו במהלך השנה האחרונה.

את הדרישה הגיש עו"ד בלייכר לאחר שזיהה באמצעות סרטונים של התקיפות במצלמות המשטרה הפזורות ברחבי העיר העתיקה כי בכל התיקים קיים דפוס פעולה זהה של הערבים אשר צעדו בסמטאות העיר העתיקה וכאשר הבחינו מולם ביהודים חרדים, סטו במכוון מכיוון הליכתם לעברו והתנגשו בהם בעוצמה רבה מתוך כוונה לפגוע בהם.

במכתבו מציין עו"ד בלייכר כי: "במהלך השנה האחרונה טיפלתי בארבעה תיקים בהם הותקפו יהודים ברחובות העיר העתיקה בירושלים, באמצעות מכת כתף והתנגשות מכוונת. שלושה מתיקים אלו הועברו לפרקליטות ירושלים פלילי, אך נסגרו על ידם במשך הזמן. תיק רביעי הינו "טרי" ועודנו מתנהל. מדובר בתופעה של ממש אשר מהווה "טרור קל" מבחינה פלילית אך למעשה השלכותיו קשות כשמדובר באזור רגיש זה", ציין בלייכר.

בלייכר מדגיש במכתבו כי מדובר בדפוס פעולה של הערבים ולא בצירוף מקרים: "לפנינו פרקטיקה יומיומית ודפוס פעולה שיטתי חוזר, שנועדו לשדר עליונות ולדחוק את רגליהם של יהודים מן המרחב הציבורי באזור, ולהעביר מסר טרוריסטי מאיים כלפי יהודים שמהלכים ברחובות בחלק זה של העיר העתיקה .מדובר באזור שידוע כרגיש ונפיץ ביטחונית, בשל מספר רב של אירועי טרור חמורים שהתרחשו בו. בשל כך לצערנו יהודים רבים נמנעים לחלוטין מלצעוד שם על אף שמשמעות הדבר בהארכת דרך של 20 דקות ולמעלה מכך, ויהודים אחרים שבוחרים ללכת נאלצים לצעוד תוך חווית פחד של ממש וחרדה אמיתית מפני אפשרות של מפגע פוטנציאלי וכשראשם שפוף. מציאות זו מעצימה כל תקיפה מעין זו של התנגשות ודחיפות כתף, ומקנה לה משנה תוקף. הן בתחושת הפחד וההשפלה של נפגע העבירה ברגע האמת באותו המקרה הספציפי, והן בהשלכותיה לטווח ארוך לגבי התנהלותו להבא", הסביר בלייכר.

בסיום מכתבו ביקש בלייכר מהפרקליטות לפתוח מחדש את תיקי החקירה של תקיפות מסוג זה ולהתייחס אליהם בכובד ראש: "בשל חשיבותו המיוחדת של המאבק בטרור, אבקש לפתוח מחדש את העיון בתיקים אלו, להתייחס לתקיפות בכובד הראש הראוי ובהקשר הכולל, ולבחון מחדש את מיצוי הדין כנגד התוקפים", חתם עו"ד בלייכר.

עו"ד חיים בלייכר מסר: "מטרת הטרור המוסלמי הינו לזרוע פחד בקרב האוכלוסייה היהודית ולהמאיס עליה את החיים בארץ ובבריתנו ירושלים. הטרוריסטים משתמשים במגוון דרכים כדי לממש את מטרותיהם. תקיפה חוזרת ונשנית של יהודים באמצעות מכות כתף ושאר השפלות ותקיפות מהוות מעשה טרור. יש להילחם במחבלים הללו בעוצמה רבה וללא ויתורים וסגירת תיקים", אמר בלייכר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חחחחחח תופעה ישנה ממתי שהיתי בחור צעיר אני מכיר את זה שמתי שהולכים בשער שכם או בשאר האזורים הערבים מקבלים נגחות וכו וכו